Emmanuelle Haïm: Η πρωταθλήτρια της μουσικής μπαρόκ

Ενώ αρχικά σπούδασε πιάνο και τσέμπαλο, η Emmanuelle Haïm αποφάσισε να ακολουθήσει την διεύθυνση ορχήστρας και ίδρυσε το Le Concert d’Astrée το 2000. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ήταν περιζήτητη σε διάσημους διεθνείς χώρους και διηύθυνε μια εξόχως αναγνωρισμένη Rodelinda του Handel, το 2001.

Η Emmanuelle Haïm και η Le Concert d’Astrée παρουσιάζουν προγράμματα αφιερωμένα στη μουσική του 17ου και 18ου αιώνα σε κορυφαίες διεθνείς σκηνές με διακεκριμένους σολίστες όπως οι Cecilia Bartoli, Natalie Dessay, Sabine Devieilhe, Philippe Jaroussky, Magdalena Koženourái, Patricandia, S. , Rolando Villazón και Anne Sofie von Otter, για να αναφέρουμε μόνο μερικά.

Δουλεύοντας με διάσημους σκηνοθέτες όπως πρόσφατα οι Krzysztof Warlikowski, Mariame Clément, Christof Loy, Robyn Orlin, Jean Bellorini, Barrie Kosky και Guy Cassiers, η Emmanuelle Haïm, με το Le Concert d’Astrée, έχει παίξει σε πολλές παραγωγές όπερας στην Opéra de Lille. , στην Opéra de Dijon, στο Παρίσι (Palais Garnier, Théâtre du Châtelet, Théâtre des Champs-Elysées), στο Téâtre de Caen και στο Festival International d’Art Lyrique d’Aix-en-Provence: Monteverdi ( Il ritorno d’Ulisse in patria, 2017), Cavalli et Lully ( Xerse , 2016), Rameau ( Pygmalion , 2018 et 2019- Les Boréades , 2019), Bach ( Magnificat , 2017), Händelsing 2017 et 2017 – Dixit Dominus , 2017 – Alcina , 2018), Mondonville ( L’Amour et Psyché , 2018) et Mozart ( Mitridate, re di Ponto, 2016 – Così fan tutte , 2017).

Οι ηχογραφήσεις της σκηνοθετώντας το Le Concert d’Astrée στη δισκογραφική Erato Warner Classics έτυχαν πολύ θερμής υποδοχής τόσο από τους μουσικοκριτικούς όσο και από τους ακροατές. Οι τελευταίες κυκλοφορίες CD και DVD περιλαμβάνουν το Il Trionfo del Tempo e del Disinganno του Händel, ηχογραφημένο στο Festival d’Aix-en-Provence, το Il ritorno d’Ulisse in patria από τον Monteverdi και το Mitridate, re di Ponto του Μότσαρτ που ηχογραφήθηκε στο Théâtre des Champs-Elysées στο Παρίσι, ιταλικές καντάτες αφιερωμένες στον Händel και ερμηνευμένες από τη Sabine Devieilhe και τη Lea Desandre. Το φθινόπωρο του 2019 έρχεται με την κυκλοφορία του DVD Rodelinda του Händel που ηχογραφήθηκε στην Όπερα της Λιλ.

Ονομάστηκε η «Ms Dynamite of French Baroque» από τον βρετανικό Τύπο, η Emmanuelle Haïm είναι η πρώτη γυναίκα που ηγήθηκε της Λυρικής Όπερας του Σικάγο ( Giulio Cesare , 2007). Έχει προσκληθεί στην Όπερα του Φεστιβάλ του Glyndebourne αρκετές φορές και έχει παρουσιάσει μια σειρά από έργα εκεί, όπως η Theodora του Handel (σκηνοθεσία του Peter Sellars) και η L’incoronazione di Poppea (σκηνοθεσία Robert Carsen). Διευθύνει τακτικά τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μπέρμιγχαμ (CBSO), τη Σκωτσέζικη Ορχήστρα Δωματίου, την Hessischer Rundfunk Orchestra και τη Φιλαρμονική του Λος Άντζελες (2011, 2015 και 2017), την Φιλαρμονική Wiener (2016), τη Σουηδική Ορχήστρα Ραδιοφώνου180 (2 ) και την ορχήστρα Gewandhaus Leipzig (2018). Δημιούργησε μια ειδική σχέση με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου το 2008 και ήταν προσκεκλημένη μαέστρος το 2008, το 2011 και το 2014. Το 2019, η Emmanuelle Haïm έκανε το ντεμπούτο της με τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης και την Ορχήστρα της Φιλαδέλφειας και διηύθυνε μια νέα παραγωγή του Hippoeicite  στην Όπερα της Ζυρίχης.

Κατά τη διάρκεια της σεζόν 2019/20 θα κάνει το ντεμπούτο της με τις ορχήστρες Royal Concertgebouw, London Symphony και NDR Elbphilharmonie Orchestras. Η Emmanuelle Haïm διευθύνει τακτικά τη Φιλαρμονική του Βερολίνου και τη Φιλαρμονική του Λος Άντζελες.

Ως αφοσιωμένη πρωταθλήτρια της μουσικής μπαρόκ που αποτελεί επιτομή της γαλλικής μουσικής τεχνογνωσίας, η Emmanuelle Haïm έχει βραβευτεί με τις διακρίσεις Chevalier de la Légion d’honneur, Officier des Arts et des Lettres, Officier de l’ordre national du Mérite και είναι Επίτιμο Μέλος. της Βασιλικής Ακαδημίας Μουσικής.