Hilary Hahn – Χίλαρι Χαν

Hilary Hahn – Χίλαρι Χαν

Ανάμεσα στους κορυφαίους βιολονίστες του κόσμου, η Hilary Hahn – Χίλαρι Χαν εμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 ως θαύμα, αποκτώντας ενθουσιώδες διεθνές κοινό πριν φτάσει στην ηλικία των 18 ετών.

Στη δεκαετία που ακολούθησε, φημιζόταν για τις ηχογραφήσεις του τυπικού ρεπερτορίου κοντσέρτων από τον Μπαχ έως τον Μπάρμπερ , καθώς και για σύγχρονα έργα των Edgar Meyer και Jennifer Higdon . 

Οι δύο τελευταίοι συνέθεσαν κοντσέρτα για βιολί για την Hahn που έκαναν πρεμιέρα το 1999 και το 2009, αντίστοιχα. Στη δεκαετία του 2010, έφτασε στην κορυφή του κλασικού τσαρτ Billboard με την Hilary Hahn Plays Higdon & Tchaikovsky: Violin Concerto (2010) και  Hilary Hahn Bach: Sonatas 1 & 2, Partita 1 (2018).

Γεννημένη στο Λέξινγκτον της Βιρτζίνια το 1979, η Χίλαρι Χαν άρχισε να παίζει βιολί σε ένα μάθημα Suzuki της Βαλτιμόρης λίγο πριν κλείσει τα τέσσερα. Ξεκίνησε να σπουδάζει με δασκάλα, την Klara Berkovich, περίπου ένα χρόνο αργότερα. Εργάστηκαν μαζί για τα επόμενα πέντε χρόνια στο Peabody Prep, μετά από τα οποία πέρασε από οντισιόν για μια θέση στο Curtis Institute of Music. 

Έγινε δεκτή και ο βιολονίστας Jascha Brodsky (τότε 83 ετών) την πήρε ως μαθήτρια. Η Χαν έδωσε το πρώτο της πλήρες ρεσιτάλ στο Peabody το 1990 και έκανε το μεγάλο της ορχηστρικό ντεμπούτο λίγο περισσότερο από ένα χρόνο αργότερα, παίζοντας με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βαλτιμόρης .

 Έκανε το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο τέσσερα χρόνια αργότερα, σε ηλικία 15 ετών, εμφανιζόμενη σε ραδιοφωνική εκπομπή με τη Lorin Maazel και τη Συμφωνική Ορχήστρα του Ραδιοφώνου της Βαυαρίας . Μοιράζοντας το χρόνο της μεταξύ της εκπαίδευσης στο σπίτι και του Ινστιτούτου Curtis, η Hahn ολοκλήρωσε τις απαραίτητες διαδικασίες για το απολυτήριο και το πτυχίο μέχρι τα 16 της, περίπου την εποχή που η Sony Classical παρουσίασε μια δισκογραφική συμφωνία. 

Η Χαν σπούδαζε ακόμα με τον Μπρόντσκι εκείνη την εποχή και συνέχισε να το κάνει μέχρι τον θάνατό του το 1997. Εκείνη τη χρονιά κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ, Hilary Hahn Plays Violin. Η Χαν έκανε το ντεμπούτο του στο Carnegie Hall αμέσως μετά. Εν τω μεταξύ, είχε επιλέξει να παραμείνει στο Ινστιτούτο Curtis, όπου παρακολούθησε μαθήματα λογοτεχνίας και βελτίωσε τις δεξιότητές της στην ερμηνεία μέχρι το 1999.

Εκείνη τη χρονιά, κυκλοφόρησε το δεύτερο άλμπουμ της, στο οποίο συνδύαζε το Κοντσέρτο για βιολί του Μπετόβεν* και τη Σερενάτα του Μπερνστάιν και ερμήνευσε το πρώτο της έργο, το Κοντσέρτο για βιολί του Έντγκαρ Μάγιερ . 

Μια ηχογράφηση αυτού του κομματιού κυκλοφόρησε την επόμενη χρονιά ( Κοντσέρτα για βιολί Barber & Meyer ), ακολουθούμενη από τα κονσέρτα για βιολί του Brahms & Stravinsky του 2001 , τα οποία κέρδισαν ένα Grammy για την Καλύτερη Ερμηνεία Σολίστ Οργάνων. Η Χαν κυκλοφόρησε ένα ακόμη άλμπουμ με τη Sony, τα Κοντσέρτα Mendelssohn & Shostakovich του 2002 , πριν υπογράψει συμφωνία με την Deutsche Grammophon, η οποία εξέδωσε το Bach: Concertos το 2003.

Η Χαν θεωρείτο τότε βιολονίστρια παγκόσμιας κλάσης και βρέθηκε σε μεγάλη ζήτηση τα επόμενα χρόνια, κάνοντας πολλές εμφανίσεις σε όλο τον κόσμο. Ήταν η σολίστ βιολιού στη μουσική του Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ για την ταινία του M. Night Shyamalan το 2004 The Village . 

Η Hahn συνεργάστηκε επίσης με το indie rock γκρουπ …And You Will Know Us by the Trail of Dead . 

Μετά τα άλμπουμ των Μότσαρτ , Κόρνγκολντ και Άιβς , η Χαν συνεργάστηκε με τον Γερμανό πιανίστα Hauschka (Volker Bertelmann ) στο Silfra του 2012 , το οποίο ήταν εξ ολοκλήρου αυτοσχέδιο. 

Στη συνέχεια ξεκίνησε το έργο In 27 Pieces: The Hilary Hahn Encores , παραγγέλνοντας κομμάτια από διάφορους συνθέτες για χρήση σε περιοδείες κατά τη διάρκεια της σεζόν 2012-2013. Το άλμπουμ κέρδισε ένα βραβείο Grammy για την Καλύτερη Μουσική Δωματίου/Ερμηνεία Small Ensemble το 2015. Εκείνη τη χρονιά, η Sony κυκλοφόρησε το Hilary Hahn: The Complete Sony Recordings .

Η Deutsche Grammophon εξέδωσε τη δική της αναδρομική συλλογή των ηχογραφήσεων της το 2018, όπου κυκλοφόρησε επίσης το Hilary Hahn Plays Bach: Sonatas 1 & 2, Partita 1 , το ντεμπούτο της για την Decca. Ο τελευταίος έφτασε στο νούμερο ένα στο chart των κλασικών άλμπουμ.

*(Μπετόβεν) η σωστή προφορά του ονόματος του μεγάλου συνθέτη είναι (Μπέετχόφεν), ωστόσο επειδή είναι ευρέως αναγνωρίσιμο στην Ελλάδα ως Μπετόβεν, ακολουθούμε το λάθος στην ανάρτηση.